Menu
Tryk enter eller esc for at afslutte søgning

Kære Gæst.
Vi glæder os til at se dig igen i DGI Huset såvel, fitness, holdtræning som svømmehal er åbent.

Retningslinjer for svømmehallen finder du her


Et godt råd inden du begynder at træne: Har du holdt pause i lang tid, er din krop naturligt ikke klar til at give den maks. gas på træningen.
Træner du i fitness? Sørg for at varme godt op inden du går i gang!
Træner du på hold? Den gode opvarmning står instruktørerne for og undervisningen tilrettelægges, således at der vises hensyn. Men vigtigst af alt – lyt til din krop og pas på, at du ikke lader dig rive med af stemningen. Reformer, pilates og stærk ryg hold kan klart anbefales som gode hold, hvor du skånsomt kan komme i form.

Generelt for fitness & holdtræning
Generelt er der udenfor alle sale håndsprit til fri afbenyttelse. Oplever du at en flaske er tom, så tag den med ned i receptionen og fortæl hvilken sal den kommer fra. Du spritter hænder inden du går ind, og igen når du går ud. Du er meget velkommen til at medbringe din egen håndsprit.
Udenfor lokalet står der, hvor mange personer der må være i lokalet ifølge antal kvadratmeter – dog maks. 50 i øjeblikket.

Mødetid
Mød tidligst frem 5 minutter før du skal i fitness eller holdsal - forlad lokalet så hurtigt som muligt efter at du har tørret maskiner og de anvendte redskaber grundigt af.

Omklædning og bad
Vi opfordrer til at flest muligt ikke klæder om eller går i bad i DGI Huset Vejle i forbindelse med træning i fitness og på hold. Vi er dog klar over, at morgentrænere som skal videre på job gerne vil have et bad. For at undgå alt for meget kø / ventetid åbner vi 2 herre & 2 dame omklædningsrum under hal 1, følg skilte mod yogasal.

Antal personer i omklædningsrum af gangen:
* I omklædning over for receptionen – maks. 3 personer i hver af de 4 omklædningsrum
* I omklædning under Hal 1 – maks. 5 personer i hver af de 4 omklædningsrum

Opbevaring af tøj, sko og værdigenstande
Medbring en taske til dit overtøj, udendørssko og værdigenstande og medbring den i lokalet. Benytter du omklædningsskabe – overhold reglen for maksimum antal personer i omklædningsrum.


RETNINGSLINJER
Træning i fitness

  • Tjek antallet der må være i fitness – og gå ind hvis der er plads. Føler du, at der er for mange mennesker i fitness i forhold til din egen situation, beder vi dig selv træffe beslutningen og forlade fitness igen. Har du brugt et klip, kan du få dette returneret hvis det sker indenfor 5 minutter fra tjekind tidspunktet
  • Benyt kun de maskiner som ikke er påført skilt med ” Må ikke benyttes”. Et antal er ude af drift fordi afstanden imellem disse ikke opfylder afstandskravene
  • Efter benyttelse af en maskine aftørrer du selv håndtag & sæder
  • Du må gerne benytte gulvet til at ligge på – men kun, hvis du medbringer egen måtte. Vi har fjernet løsdele som ikke tåler hyppig aftørring.

Træning på hold
Vi har udarbejdet en holdplan med fokus på sikkerhed. Derfor har vi taget en hal i brug, hvor der er masser af plads og har sat ekstra tid af mellem alle hold. Planen vil i store træk gælde frem til august, hvorefter vi udarbejder ny holdplan, hvor vi ikke kan benytte os af hallerne. Vær opmærksom på at enkelte hold ikke er på planen den første uge - det gælder f.eks. Hot Yogahold
Du kan booke hold 14 dage ud i fremtiden, og der vil være løbende justeringer efter behov. Holdene aflyses 3 timer før holdstart, såfremt der er færre end 5 tilmeldte.

Hvad skal du selv medbringe til holdtræning:

  • Din egen måtte
  • Handsker til Reformer og TRX hold. Neopren / gummi havehandsker er dem vi selv vil benytte. Håndtagene kan ikke tåle at blive sprittet af mange gange dagligt.
  • Til Yogahold kan du ikke låne udstyr, så medbring selv tæppe, pude, Yogaklods, yogarem eller tørklæde, hvis du har brug for det.

I receptionen kan du købe
 Fitness måtte 120 kr.
 Yoga måtte    250 kr. (Evolution fra Yogaudstyr.dk)
 Havehandsker 20 kr.

Retningslinjer for alle hold:

  • DU SKAL være tilmeldt holdet – således at vi kan holde styr på antal
  • Tjek antallet der må være i lokalet – og gå ind, når der er ledigt
  • Efter træning skal du aftørre maskiner / og eller småredskaber som du har benyttet og stille dem på plads
  • Du må kun ligge på gulvet, hvis du har medbragt din egen måtte (gælder ikke reformer og cycling hold)

Hold som er flyttet til hal for at der er god plads mellem deltagere
Stramp op, Bodyboost, Pump power, Senior gymnastik, Styrk dig, Dansehold, Tabata, Fatburner

Crossfitness er fortsat i crossfithallen og her er der mulighed for at åbne porten således at udendørs området kan tages i brug.

Hold som du finder i holdsalen ”Pulsen”
TRX, Mor i form på TRX, pilates, stærk ryg.

TRX træningen foregår i pulsen og TRX’erne er permanent hængt op i loftet. Du må kun træne i TRX, hvis du benytter handsker og har egen måtte med. Årsagen til at du skal benytte handsker er den at håndtaget ikke kan tåle at blive sprittet af mange gange om dagen.

Yogahold, hot-yogahold og reformer hold er at finde i de samme sale som hidtil.
Følgende hold er ikke at finde på planen: Cirkeltræning er taget af holdplanen pga begrænsning af antal i fitness,  STOR Bold hold er ikke på planen – her følger vi de udsendte retningslinjer

Badminton
Det er muligt at booke badminton baner fra kl. 9-20 dagligt. Husk at købe klip og booke hjemmefra.

Vedr. Abonnement & klippekort
Har du abonnement som giver adgang til fitness og / eller hold har dit abonnement været stillet i bero og er blevet aktiveret fra og med 15. juni. Har du klippekort som giver adgang til fitness og / eller hold er dit klippekort forlænget med det antal dage, som vi har været nødsaget til at holde lukket.

Vi henstiller til at alle drager omsorg for egen og andres sikkerhed og følger sundhedsmyndighedernes retningslinjer.


På vegne af de ansatte i DGI Huset Vejle
Vi glæder os meget til at se dig!

Hanne Duus, Idrætschef