Gravide

I DGI Huset tilbyder vi forskellige hold for gravide, hvor du udover træning også får skabt kontakt til kommende mødre, som måske bliver din mødregruppe efter fødslen. Vi har erfaret, at netop dette netværk bidrager til, at du efter fødslen hurtigere bliver aktiv igen f.eks. på mor i form hold, samt mødes med baby til babysvømning, babystimuli, babymassage og babymotorik. 
Fysioterapeuter & veluddannede instruktører er klar med kompetent undervisning. 


Aquamama træning i vand -  kig på holdplanen for tidspunkter
Effektive og nænsomme øvelser, der holder dig i form, mens du venter. Vi strammer de muskler, der bliver slappe og afslapper dem, der bliver spændte under graviditeten. Samtidig holder vi gang i kredsløbet, så din kondi ikke helt forsvinder. Og så er træning godt for både dig og din baby.


Gravid Pilates
Pilates for gravide er en skønsom, effektiv og ideel træning for din gravide krop. Med udgangspunkt i at forbedre din bækkenbunds – åndedrætsfunktion vil du opleve at kroppen styrkes indefra og ud og samtidig med fokus på at arbejde med uhensigtsmæssige muskelspændinger.
Træningen justeres undervejes i forhold til de mange kropslige forandringer du mærker, og der vil være særlig fokus på de forandringer der sker omkring din kropsholdning. Dette vil forbedre din bevægekvalitet og du opnår en øget kropsbevidsthed, hvilke kan være utrolig gavnligt under din graviditet og i tiden efter.


Reformer Gravid- udbydes ad hoc som forløb på 6 uger, læs mere her


Andre hold, hvor du kan få god motion som gravid
Har du det godt og er velfungerende i din graviditet, kan du langt hen i graviditeten fortsætte din almindelige træning. Du har stadig brug for at få pulsen op og få styrket og bevæget hele kroppen. Føler du dig besværet eller har du brug for flere stabiliserende og afslappende øvelser, kan vi varmt anbefale dig at deltage på vores almindelige hold såsom pilates, yoga, TRX og cycling


Lidt info fra sundheds styrelsen
Fysisk aktive gravide har færre komplikationer under fødslen, end mindre aktive kvinder.  Fysisk aktivitet under graviditeten har ingen indflydelse på fødslens start, dog føder fysisk aktive kvinder i gennemsnit fem dage før fysisk inaktive kvinder. Fysisk aktive kvinder har nemmere ved at føde og har oftere en korterevarende fødsel.  

 


Klik på se holdplan og vælg under Holdplan "Gravid, mor & baby"

SE HOLDPLAN

 Har du endnu ikke et kunde/ medlemsnr kan du oprette og købe online her:

OPRET & KØB

 


 



Luk menu

Vi anvender cookies til statistik. Denne information deles med tredjepart. Ved at fortsætte med at bruge sitet accepterer du dette. Cookie- og persondatapolitik

Ok jeg accepterer