Puls & styrke

I DGI Huset kan du deltage på mange forskellige styrketrænings hold og alle voksne bør dyrke regelmæssig styrketræning ud fra et sundhedsmæssigt perspektiv.

Bliv stærkere. Styrketræning gør først og fremmest dine muskler stærkere og større styrke og kraft i musklerne giver dig mere udholdenhed. Det er ikke kun dine muskler, der bliver stærkere af styrketræningen. Den styrker også bindevævet og stabiliserer derved dine led som gør dig mindre udsat for skader
Sig farvel til fedtet. Styrketræner du regelmæssigt to-tre gange om ugen, vil du allerede efter ganske få måneder have fået noget ekstra muskelmasse. Musklerne er  fedtforbrænderr, der arbejder lystigt døgnet rundt. De gør dit basalstofskifte højere. Hver eneste gram ekstra muskel, som styrketræningen sætter på din krop, arbejder 24-7 for dig i den gode slankesags tjeneste. 
Pas på knoglerneDine knogler bliver markant sundere og stærkere af at styrketræne. Forklaringen er bl.a., at motionen gør din krop bedre til at optage kalcium. Det er med til at forhindre, at knoglerne bliver skøre og sarte af mineralmangel. Og det beskytter dig mod knogleskørhed og knoglebrud senere i livet.
Ned med blodtrykketDit blodtryk bliver lavere af regelmæssig styrketræning. Dit gode kolesterol − HDL − bliver højere. Dit dårlige kolesterol − LDL − reduceres. Alt sammen noget, der nedbryder og forhindrer forkalkninger i årerne og hjertet og altså er med til at holde dit hjerte i topform. Krydrer du indsatsen med konditionstræning, hvor du udfordrer pulsen, får du en endnu større effekt ud af det.
Hold diabetes fra dørenStyrketræning forbedrer kroppens evne til at omsætte sukker. Og den større muskelmasse, du får ud af træningen, giver dig en større motor at forbrænde den med. Ifølge forskere kan kroppen efter blot fire måneders styrketræning blive hele 23 procent bedre til at håndtere glukose. Derfor er styrketræningen et meget effektivt middel til at holde diabetes fra døren både her og nu og på længere sigt.


Hold med mest styrke


Cross fitness
Funktionel træning med høj intensitet, god musik og "holdånd".

Timen opbygges som stationstræning typisk 2 eller 3 omgange med forskelllige øvelser. 
Kettlebells, tunge reb, traktordæk, slæder og TRX'ere er blot nogle af de redskaber, som tages i brug, men også øvelser med egen kropsvægt er indarbejdet.
Alle kan være med uanset alder og køn. Du får en grundig introduktion i øvelserne og brug af kettlebells og andre vægte.


Pump power
Efter en god opvarmning får du en allround puls- og styrketræning af hele kroppen. Træning med vægte og vægtstang er en stor del af undervisningen. Der fokuseres på korrekt løfteteknik, moderate vægte, mange gentagelser og skiftende tempo. Der afsluttes med udstrækning.


Hold med kombineret styrke og pulstræning


Jumping Circle
Jumping circle – en fantastisk kombi af puls og styrketræning. Vi giver den max gas på trampolinen, hvor vi danser og hopper og får pulsen op. Styrketræningen foregår på cirkeltrænings maskiner, som ikke kræver indstilling. Jo hurtigere du arbejder - des mere belastning. På denne time er du på trampolinen halvdelen af tiden - resten af tiden skifter du mellem maskinerne. En super time for hele kroppen med højt humør.


Tabata
Vil du have effektiv træning?  Ønsker du en coach til at motivere dig? Så prøv TABATA.
Efter opvarmning er timen typisk bygget op med 4 forskellige øvelser som gentages 8 gange i 20 sekunder med 10 sekunders pause mellem hver gentagelse.
Øvelser veksler mellem TRX, vægtstænger, pulstræning, træning med egen kropsvægt mm.  Der afsluttes med udstrækning.


Bodyboost
En effektiv "calorie-blasting workout", der giver dig ekstra overskud til dagens udfordringer. En allround time der veksler mellem puls og styrketræning. I styrketræningens delen varieres der i brug af egen kropsvægt, håndvægte, elastikker, bodybars samt stepbænke. 


Fatburner
Hvem har ikke i perioder brug for at forbrænde noget fedt? På dette hold vil du opleve en højintensitetstræning afbrudt af perioder med lavere aktivitet som fungerer fantastisk på fedtforbrændingen. Instruktøren har tilrettelagt en time, hvor alle kan være med!


HIIT 30 min.
High Intensity Interval training. Spar tid og få bedre resultater med HIIT. Den mest effektive måde til god form og fedtforbrænding! Alle kan være med - du yder max i 30 minutter på dit eget niveau.Fælles for de fleste høj-intensive træningsformer er, at konditionen forbedres samtidig med at musklerne styrkes i større eller mindre omfang og sundheden forbedres signifikant.


 

Cirkeltræning
Cirkeltræning i EasyLine maskiner er et system, hvor du træner på 8 forskellige maskiner og derimellem har 8 stationer med guidet instruktion. Maskinerne kræver ikke indstilling, og således er det nemt at cirkulerer mellem disse. Cirkeltræning sikrer at både kredsløb og muskler stimuleres. Instruktører tilpasser efter målgruppen øvelser og brug af rekvisitter på mellemstationerne.


Ønsker du at træne kombination af stabilitet og styrke, så læs om disse hold her


Priser
Køb online og book pladser med det samme.  
Læs om priser og gyldighedsperiode her


Klik på se holdplan og vælg under Holdplan   "Puls & Styrke".

SE HOLDPLAN

 Har du endnu ikke et kunde/ medlemsnr kan du oprette og købe online her:

OPRET & KØB



Luk menu

Vi anvender cookies til statistik. Denne information deles med tredjepart. Ved at fortsætte med at bruge sitet accepterer du dette. Cookie- og persondatapolitik

Ok jeg accepterer