Reformer træning

Hvad kan du forvente af reformer-træning?

* Lær din krop at kende på en ny måde
* Bliv bedre til alle andre idrætter og aktiviteter med reformer træning

Har du endnu ikke prøvet denne træningsform, har du en oplevelse af de bedre til gode!


Hvad er Reformer?
Reformer-timerne foregår på en reformer, som er selve hovedmaskinen indenfor pilatesbaseret modstandstræning. 
Reformeren består af en glidende vogn, fjedre, stropper og en fodbarre. Modstanden opstår af en kombination af din egen kropsvægt samt reformerens fjedre, så du selv kan tilpasse belastningen.Hver deltager på holdet træner i sin egen maskine.


Træning på reformer
Øvelserne i Reformeren kan tilpasses så alle kan være med. Alt efter træningsniveau og evt. skader og skavanker, kan træningen justeres, så den passer præcist til dig og dine behov. Reformeren er et fantastisk redskab, som kan favne alle. Du bliver udfordret på din stabilitet & styrke, koordination & balance samt udholdenhed. Populært sagt er ”core-træning” helt i fokus.

Reformertræning er styrke – stræk og udholdenhedsøvelser med fokus på funktion, bevægelse, kontrol og stabilitet. Træning for hele kroppen, træning der både styrker og smidiggør kroppen på samme tid. Vi træner for at forbedre bevægemønstre, holdning samt opnå forbedret muskelkontrol og styrke.


Hvad skal du huske til reformer træning?
Sokker - ikke sko
Vi anbefaler, at du har Toe Sox på under timen, for at forhindre dig i at glide, når du laver øvelserne og bevæger dig rundt på reformeren. Toe Sox er speciallavede sokker, der har anti-slip dutter på under foden og hver tå, så du bedre kan stå fast. Toe Sox kan købes i vores reception. Du kan alternativt også have dine egne almindelige sokker på. Bare tæer er ikke en mulighed

Udover det skal træningen foregå i træningstøj  - gerne forholdsvis kropsnært. Husk også noget vand, så du kan få noget at drikke før, under og efter timen. 


Typer af hold


Reformer Intro
Vi anbefaler Reformer Intro til dig, som aldrig har prøvet reformer-træning før.  På holdet får du en grundig gennemgang af reformerens funktioner og kunnen samtidig med, at du i løbet af timen vil lære basis øvelserne. Her har vi fokus på teknik og vejrtrækning, så du bliver klædt på til at kunne deltage på de andre Reformer-hold. Tempo på Reformer Intro er lidt langsommere end på de andre hold, så du kan få en tryg og god start med Reformer-træning. 
Du er velkommen til at deltage intro holdet så ofte du har lyst, det eneste vi beder om er, at du som ny på reformer-træning, deltager mindst 1 gang inden du booker dig på Reformer Classic eller Reformer Fit.


Reformer Classic
På reformer Classic bruger vi god til hver øvelse og tempoet er sat ned i forhold til Reformer fit. På den klassiske reformertime toner du hele kroppen ud fra en klassisk pilates tilgang. Der arbejdes med fokus på at styrke og at forme kroppens kerne. Tempoet i øvelserne skaber et bevægelsesflow med afsæt i funktionel træning af hele kroppen, vejrtrækning og fordybelse i øvelserne.

Timen er for alle som allerede har deltaget på reformer intro, og du går herfra med en følelse af styrke og velvære.


Reformer Fit
På denne reformertime vil du blive mødt af en hård og svedig træning. Fokus ligger på funktionelle øvelser med høj intensitet. Tempoet i øvelserne er højere end på klassisk reformer og du vil opleve en dynamisk og effektiv træning. Din krop vil blive udfordret på både belastning og teknik, så du opnår en både hård men også sund træning. Musikken vil understøtte øvelsernes flow under timen.

Timen er for alle som allerede har deltaget på reformer intro, og du går herfra med en følelse af styrke og velvære.


Pris
Du finder priserne her 


Klik på holdplanen  - og vælg sted: Reformer Studio

Holdplan

Har du endnu ikke et kunde / medlemsnr kan du oprette dig her, købe klipeller abonnement og tilmelde dig holdplanen.

 KØB HER


 

 

 



Luk menu

Vi anvender cookies til statistik. Denne information deles med tredjepart. Ved at fortsætte med at bruge sitet accepterer du dette. Cookie- og persondatapolitik

Ok jeg accepterer