Vidste du... gode tips til dig fra en instruktør, kostvejleder og personlig træner

 Vidste du

  • At indoor cycling er en helt fantastisk til at booste sin kondition og forbrænde kalorier?
  • At vi har watt målere på alle cyklerne i “indoor cycling”. Du kan få afmålt din effekt, når du cykler - og det er ganske enkelt at lære
  • At en watt måler bla. afmåler din nøjagtige cykel distance og forbrugt antal kalorier under og efter en indoor cykling time
  • At vi i indoor cykling underviser udfra farverne hvid, blå, grøn, gul og rød, som indikerer hvilket intensitetsniveau, der arbejdes med.

 

 

  • at proteiner er muskelopbyggende, men også vigtige ift at stabilisere dit blodsukker.
  • at proteiner bør være tilstede i alle vores hovedmåltider: morgen-, middag- og aftensmad.
  • at proteiner er mættende.
  • at vi skal have fedt i vores daglige kost, men at vi udfra et sundhedsperspektiv, bør vælge plantebaseret fedt som fx. olier, avocado, nødder, fisk osv.
  • at vi dagligt bør drikke vand svarende til 1/3 af egen kropsvægt i dl. Dvs en person på 75 kg bør drikke 2,5l vand dagligt.
  • at vand smager rigtig dejligt for både børn og voksne med citrus frugt, krydderurter, frosne bær osv.
  • at tørst ofte kan tolkes som sult
  • at konstant søvnunderskud vil øge risikoen for overvægt med 5*



Luk menu

Vi anvender cookies til statistik. Denne information deles med tredjepart. Ved at fortsætte med at bruge sitet accepterer du dette. Cookie- og persondatapolitik

Ok jeg accepterer